Dieta bez glutenu

To plan odżywiania wykluczający wszelkie składniki i produkty będące źródłem glutenu. W diecie królują: kasze ze zbóż naturalnie bezglutenowych, makarony z mąk bezglutenowych, quinoa, ryż biały i brązowy, ziemniaki, amarantus, rośliny strączkowe, mięso, warzywa. Dzięki temu jadłospis jest zbilansowany, różnorodny i pełnowartościowy. Uwaga: Pomimo stosowania produktów naturalnie bezglutenowych, istnieje możliwość wystąpienia śladowych ilości glutenu w przygotowywanych potrawach, w związku z czym nie polecamy takiej diety dla osób ze zdiagnozowaną celiakią.

Wybierz odpowiednią kaloryczność: 1200, 1500, 1700 lub 2000 kcal.

Przykładowe menu

ŚNIADANIE
Filet z piersi indyka, warzywa, chleb gryczany


II ŚNIADANIE

Budyń waniliowy z borówkami i czerwoną porzeczką

OBIAD
Polędwiczka wieprzowa z pieczarkowym sosem, puree z marchewki z czarnym sezamem, surówka z kapusty pekińskiej z papryką, kukurydzą i ziołami

PRZEKĄSKA
Zupa wielowarzywna z kurczakiem

KOLACJA
Placuszki z cukinii z płatkami owsianymi i siemię lnianym, ziołowo-jogurtowy dresing

Menu